
Du er unik
Har du tenkt på hvorfor du passer til jobben du søker på?
Hva kan tilføre stillingen?
​
Dette er spørsmål du bør svare på ifm din søknad. Dette er noe av det vi lurer på når du søker på en av stillingene vi har lagt ut.
​
Vi gleder oss til å motta din søknad og bli kjent med deg. Så håper vi at vår dialog ender opp i at du får den jobben du søker!
Rekrutteringsprosessen for deg
En rekrutteringsprosess går gjennom mange faser. Noen prosesser går fort, men andre kan ta flere måneder.
​
Dette er et eksempel på en rekrutteringsprosess. Alle prosesser er unike og derfor vil prosessene variere.
​
1. Vis interesse
Det første som må skje er at du viser interesse. Det beste er alltid å søke på stillingen gjennom våre systemer, men det er ingenting i veien for å ringe rekrutterer på forhånd. Ved å se over din CV og/eller søknad, vil vi få et overblikk over hvem du er.
PS: husk å lese stillingsannonsen før du søker og informer oss om hvorfor du passer inn i stillingen når du søker.
​
2. Vi ser gjennom din søknad
Så fort vi mottar din søknad vil vi se over og vurderer deg opp kriteriene til stillingen samt mot andre søkere.
​
3. Vi tar kontakt
Dersom vi vurderer det til at du kan være aktuell for stillingen vil vi ta kontakt for en rask samtale. Dette kan skje på chat, mail, telefon eller videomøte.
​
4. Vi presenterer ditt kandidatur for vår kunde
Vi involverer ofte kunden relativt tidlig i prosessen. De får se søknad, CV og høre vår vurdering. Basert på denne samtalen kaller vi deg evt inn til et intervju.
​
Dersom vi sammen med kunden ikke mener din kompetanse eller erfaring passer med stillingen, vil du motta et avslag, stort sett på e-post. Det er aldri noe moro å motta avslag, men det er dessverre en del av prosessen. Vurder da gjerne selv hvorfor du ikke fikk videre, eller spør oss om en rask tilbakemelding.
​
5. Intervju
Dersom vi finner deg aktuell for stillingen tar vi kontakt for å avtale et med deg. Intervjuet blir ofte gjennomført som videomøte, men det kan også være et fysisk møte. Vi opplever at videomøter er effektivt for både oss og deg som kandidat. Vi presenterer oss, selskapet du evt skal jobbe for og stillingen, samt stiller noen spørsmål om deg. Du får også muligheten til å stille noen spørsmål.
​
I denne fasen kan det også være at kunden ønsker et raskt videomøte for å bli litt bedre kjent med deg.
​
6. Tester
I de fleste prosesser gjennomfører vi noen tester for å vurdere deg opp mot stillingens kriterier. Gjennom tester får vi ofte en meget upartisk vurdering av ditt kandidatur. Vi bruker både Personlighetstester (OPTO) og Evnetester (CORE) fra Master Management, i tillegg til vår egenutviklete Selskapsanalyse.
7. Intervju hos kunden
Det er alltid positivt å komme til dette stadiet i prosessen. Kunden er nysgjerrig på deg og vil vite mer. Intervjuene gjennomføres ofte hos kunden, men kan også gjøres elektronisk i noen sammenhenger. Det kan være alt fra 1-5 personer som går videre til denne fasen.
​
8. Sluttintervju
Ved behov settes det opp et siste intervju. Disse er stort sett alltid hos kunden hvor også du får sett litt mer av hvordan de har det om du ikke har vært på besøk tidligere i prosessen. Her kan det ofte være flere personer involvert i intervjuet.
​
9. Tilbakemelding
Nå vil du enten få et tilbud eller avslag. Vi prøver alltid å begrunne avslagene, men noen ganger er det 2-3 personer som alle er veldig gode og kunne passet inn i stillingen, men bare 1 person som kan få jobben.
Tilbud i denne fasen vil ofte være det sammen som et jobbtilbud. Her vil du normalt få en frist på å si ja eller nei.